Tuesday, November 11, 2014

the next Color Wheel

 I am working on the second of my little color wheel quilts. It still needs a background.

Im Moment arbeite ich am zweiten meiner Farbkreis Quilts. Er braucht noch einen Hintergrund.

 My christmas cacti are blooming quite spectacularly. They seem to think that it is already December.

Meine Weihnachtkakteen blühen schon ziemlich spektakulär. Sie scheinen zu denken, daß schon Dezember ist.
And yesterday we had a beautiful sunset.

Und gestern hatten wir einen tollen Sonnenuntergang.

At the moment I am thinking about Christmas quilts. That is very unusual for me. Normally I am not the biggest fan of Christmas decoration. I had too much of it during the time we attended Christmas Markets every year, I think. :-)
So we will see where this may lead...maybe a last minute quilt, table runner or tree skirt?

Im Moment denke ich über Weihnachtsquilts nach. Ziemlich untypisch für mich, da ich normalerweise nicht der größte Fan von Weihnachtsdeko bin. Das kommt wohl noch aus der Zeit, als wir selbst jedes Jahr an Weihnachtsmärkten teilgenommen haben. Da hatte ich wohl einfach zu viel davon. :-)
Also mal sehen, was daraus wird, vielleicht ein Last Minute Quilt, Tischläufer oder eine Decke für den Weihnachtsbaum?

Linking up with Fabric Tuesday at Quilt Story.

3 comments:

Manuela said...

Hallo Steffi,

auch dein zweiter Farbkreis sieht Klasse aus.
Bin schon gespannt, was du für Weihnachten nähen wirst.

Liebe Grüße
Manuela

Christine Feldstein said...

I feel exactly like you about christmas decorations and Christmas Markets! Your color wheel block is very pretty!

BillieBee (billiemick) said...

Lovely color wheel!