Saturday, November 15, 2014

Midnight Cutting Session

Inspiration for a Christmas quilt came yesterday evening, and immediatley I started rummaging through my stash, preparing and cutting my fabrics.
For me, the true Christmas colors still are green and red (and gold). I am not a huge fan of the color red, but I managed to find enough in my stash.
I am also not a fan of too dark greens and reds. I want a fresh, lighter quilt. So I chose some lighter greens and some white on white prints as backgrounds.
At half past twelve I called it a day, and this morning I sent the fabrics through my Accuquilt, which helped me to cut a nice stack of triangles and squares.
I am not sure if I will be able to finish the quilt for this Christmas, but I'll do my best. :-)

Die Inspiration für einen Weihnachtsquilt kam gestern spätabends. Ich habe dann gleich mal meinen Stash umgegraben und die Stoffe vorbereitet und vorgeschnitten.
Egal was die Mode sagt, die echten Weihnachtsfarben sind und bleiben für mich immer grün und rot (und gold). Wobei rot eigentlich nicht zu meinen Lieblingsfarben gehört, aber ich habe trotzdem genug in meinem Stash gefunden.
Allerdings möchte ich keinen zu dunklen Quilt, also keine zu dunklen rot- und grüntöne. Der Quilt soll frisch und hell aussehen. Also habe ich eher hellgrüne Stoffe gewählt, und als Hintergrund ein paar weiß-auf-weiß Drucke. 
Um halb eins habe ich dann erstmal Feierabend gemacht, und heute morgen hat mir mein Accuquilt dann dabei geholfen, die Stoffe in einen ganzen Berg von Dreiecken und Quadraten zu verwandeln.
Ich bin mir nicht sicher, ob ich den Quilt noch vor Weihnachten fertig bekomme, aber ich tue mein Bestes. :-)

7 comments:

Mary Marcotte said...

A few days like yesterday, and you'll have a beautiful quilt just in time! Consider it a gift to yourself and have fun. You've chosen some perfect colors for a traditional Christmas quilt.

Anita said...

Looking great so far!Loo

Anita said...

Looking great so far! Good progress.

Angelikas quilts and knits said...

Die Farben sehen sehr frisch aus und ich bin schon gespannt auf den Qilt. Zum Glück wird es auch in 2015 Weihnachten, Du hast also Zeit genug :-)

Liebe Grüße
Angelika

Christine Feldstein said...

Great inspiration! I love this shade of green!

Manuela said...

Hallo Steffi,

deine Stoffauswahl gefällt mir sehr gut. Ich mag für Weihnachten auch grün und rot. Mittlerweile gibt es auch Weihnachtsstoffe in sehr frischem grün und in einem helleren rot. Solche Stoffe liebe ich für Weihnachten.
Bin schon auf deine ersten Blöcke sehr gespannt.

Liebe Grüße und viel Spaß beim Nähen, Manuela

Marie said...

You certainly have a great start on your quilt so even if it's not finished for this Christmas, there's always next year. And you never know - I've managed to get one finished that I thought I had no hope with and it will be quilted in time to enjoy it this year. Good luck!