Wednesday, September 11, 2013

Teacups and a Label

This week I'm making a little kitchen decoration.
Our kitchen has a cool 1970s touch with a sunny yellow countertop and light green walls. 
Since we moved here last year I wanted to make a little wallhanging to decorate it.
 When I made the little teacup quilt for my sister recently, I thought that I would like some teacups, too.
I found some great pieces of orange and green Kaffe Fassett fabrics in my stash and some matching solids.
For enough contrast against the green wall I chose the orange border.
I made four little quilts that I plan to hang on the wall in a group. 
The pattern is from Sarah Fielke's newest book "Hand Quilted with Love".
 Now I'm adding a bit of hand quilting in these yummy colors.
Can't wait to hang them in the kitchen together with another (not quilty) project I worked on during the summer. Hopefully I'll show you both finished on Friday!
I am also busy stitching a label for my husband's quilt. It's been so long ago that I did embroidery for the last time that I had to search high and low for my embroidery hoop. Finally found it and started the label yesterday! 
This cute striped fabric will become the border for the label.
WIP Wednesday at Freshly Pieced

Diese Woche mache ich eine kleine Dekoration für die Küche. Unsere Küche hat ein "leichtes" 70er-Jahre-Feeling mit einer sonnengelben Arbeitsplatte und hellgrünen Wänden. Schon seitdem wir letztes Jahr hier eingezogen sind, wollte ich einen kleinen Wandbehang dafür machen.
Als ich dann kürzlich den kleinen Tassenquilt für meine Schwester gemacht habe, gefiel mir das so gut, daß ich auch ein paar Tassen für uns geplant habe.
Bei meinen Kaffe Fassett Stoffen habe ich ein paar passende Stücke in orange und grün gefunden, und dazu passende Unis. Für genug Kontrast zur hellgrünen Wand habe ich den orangefarbenen Randstoff gewählt.
Das Muster ist aus Sarah Fielkes neuem Buch "Hand Quilted with Love".
Statt eines Quilts mit 4 Blocks habe ich 4 einzelne kleine Quilts gemacht, die ich dann in einer Gruppe aufhängen will. Nun noch etwas Handquilten, und dann sind sie fertig und können in die Küche, zusammen mit einem anderen Projekt (nichts aus Stoff), an dem ich über den Sommer gearbeitet habe. Beides kann ich Euch hoffentlich am Freitag fertig präsentieren!
Außerdem sticke ich noch an dem Label für den Quilt meines Mannes. Es ist so lange her, daß ich das letzte mal etwas gestickt habe, daß ich erstmal meinen Stickrahmen suchen mußte. Habe ihn aber gefunden und dann gestern losgelegt. Der Streifenstoff soll zu einem Rand für das Label werden.


7 comments:

Patchwork and Play said...

Your tea cups are very sweet! And such pretty colours! The hand quilting is the perfect finish!

Dianne Neale said...

I made a cup this week too. They are really easy and it's fun to pick the fabrics!

Jane said...

Love your teacups-so bright and cheery!

Rachaeldaisy said...

Your teacups are gorgeous and sound so perfect for your kitchen. I'd love to have a 70's kitchen!! Good on you for embroidering a label, such an extra special detail to add to a quilt.

jeanne e. said...

great teacups! love the citrus colors. :)

Dominique said...

Hi! I love the teacup in these cheerful citrus colours! love the big stitches hand quilting too.

Manuela said...

Hallo Steffi,

Wunderschön Frühlingshaft sehen deine Tassen aus.

LG Manuela