Monday, August 5, 2013

my favorite Background Fabric

Okay, I have a lot of favorites, but one that I really, really love is Architextures Trees in grey.
First I ordered a half yard piece of it when it just came out. Shortly after that I ordered one more yard.
Each time I cutted into it I had a feel of loss and thought "what will I do when it's all used up?". (I know it's crazy but hey, this is how we fabric nerds are, right?)
So, a few weeks ago I ordered three more yards of it and today it arrived. If I could afford it, I would have bought a whole bolt of it!
 Why do I love it so much? It is a perfect background: interesting, textured but not strong enough to overpower the fabrics in the foreground. The other prints in this fabric collection are great, too, but this one is just a little bit more perfect for me.
Maybe because I am an architectural drafter and back in the "old days" when there were no CAD programs I used to draw hundreds of these little trees by hand. They were part of each floor plan. So I think I just have a soft spot for these tree shapes. :-)
PS: I bought the fabric here!


Okay, ich habe natürlich eine Menge Lieblingsstoffe, aber einer, den ich ganz besonders liebe ist Architextures Trees in grau.
Als die Kollektion gerade herausgekommen war, habe ich zuerst ein halbes Yard bestellt, kurz darauf dann ein Yard. Jedes Mal, wenn ich etwas davon benutzt habe, hatte ich ein Verlustgefühl und dachte "was machst Du nur, wenn der Stoff aufgebraucht ist?" (verrückt, ich weiß, aber so sind wir Stoff-Verrückten nun mal)
Vor ein paar Wochen habe ich dann drei weitere Yards bestellt, und heute sind sie angekommen. Und wenn ich es mir leisten könnte, hätte ich wahrscheinlich einen ganzen Ballen davon gekauft.
Warum mag ich ausgerechnet diesen Stoff so gerne? Für mich ist er ein perfekter Hintergrundstoff: mit interessanter Struktur, aber ohne sich in den Vordergrund zu spielen und die anderen Stoffe zurückzudrängen. Die anderen Muster dieser Kollektion finde ich auch sehr gut, aber diesen noch ein kleines Bißchen besser.
Wahrscheinlich liegt das daran, daß ich Bauzeichnerin bin und in den "guten alten Tagen" vor den CAD Programmen, als noch von Hand mit Tusche auf Transparentpapier gezeichnet wurde, hunderte dieser kleinen Bäume gezeichnet habe. Sie waren auf jedem Grundrissplan zu finden. Deshalb haben sie wohl einen besonderen Platz in meinem Herzen. :-)
PS: ich habe den Stoff hier gekauft.

3 comments:

Lucy @ Charm About You said...

I agree! It is a great print and the whole line is gorgeous! I'd have bolts of it all!!

Janet said...

It's as though that fabric was made for you, I know I need some.

quiltswithpersonality said...

Lovely fabric....can see why you like! Thanks for sharing..Marie (mlismore@optusnet.com.au)