Wednesday, July 24, 2013

Two WIPs: Scrappy Trips and Flowers

All my 20 blocks were finished yesterday. And this is how they looked today at 1pm.
But oops! I made a mistake here. I blame the hot weather - it melts my brains!
I corrected the error, sewed the blocks together, added the borders and at 7pm it looked like this!
Now I have 3 hours to baste it before my husband comes back from work.
I think this is my favorite block. I realised that I put the peace signs next to the VW vans only when the block was done. This is the hippie section of the quilt. :-)
I also love how I accidentally fussy cutted the one peace sign.
And look at these cute little chairs! 
Now I have 7 weeks to quilt it. My hubby's birthday is in September. I try to quilt as much as I can by hand and maybe add some machine quilting if I'll run out of time.


WIP Wednesday at Freshly Pieced

Here is another long term WIP, my hand sewn flowers. It is freakin' hot here at the moment and I really don't like that weather very much. So I try to hide in a cool place whenever I can, and hand sew hexies together.
After a very long time I link up with One Flower Wednesday at Journey of a Quilter again.

Mittlerweile habe ich alle 20 Blocks für meinen Überraschungsquilt fertig und heute mittag habe ich sie ausgelegt. Ups, in einem Block hatte ich doch glatt einen Fehler! Der wurde schnell korrigiert. Ich mache das heiße Wetter dafür verantwortlich - das hat mein Gehirn geschmolzen!
Gegen 1 Uhr habe ich dann angefangen, die Blocks zusammenzunähen und später auch die Ränder anzunähen. Jetzt, gegen 7 Uhr, ist alles zum Heften bereit. 3 Stunden habe ich jetzt noch, bis mein Schatz nach Hause kommt. Ich denke das schaffe ich. 
Mein Lieblingsblock ist der mit den Peace-Zeichen und den VW-Bussen. Erst als der Block fertig war, habe ich gemerkt, daß ich die beiden Stoffe nebeneinander gesetzt habe. Das ist dann wohl die Hippie-Ecke des Quilts. :-)
Das ich das eine Peace-Zeichen fast genau getroffen habe, war ebenfalls ein Zufall.
Besonders gerne mag ich auch den Stoff mit den kleinen Stühlen.
Ca. 7 Wochen habe ich jetzt Zeit zum Quilten, bis mein Schatz im September Geburtstag hat. Ich will erstmal mit der Hand anfangen, und wenn ich später in Zeitdruck gerate, werde ich evtl. noch mit der Maschine quilten.
Dann ging es auch endlich mal bei meinem Langzeitprojekt weiter, bei meinen Blumen. Da ich überhaupt kein Fan dieses heißen Wetters bin, verkrieche ich mich wenn möglich in eine kühle Ecke und nähe von Hand. So geht dieses Projekt dann nach längerer Pause auch mal wieder weiter.

10 comments:

Nicole said...

Beautiful colors!

Hillside Hobby Quilts said...

I will have to add the scrappy trips to my to do list. I love making Trip Around the World quilts, and that one looks fun :)

creatingwithfabricandthread said...

I could look at your scrappy trip for hours. So beautiful.

Hilachas said...

Oh, you're doing a lot of beautiful sewing in the hot weather. Your hexie flowers are beautiful

quiltswithpersonality said...

love the sewing the quilt top is fab and love the grandmas flower too!

The Sassy Quilter said...

You can do it! I love covert quilting:) Love the scrappy-ness and the little fussy cuts are adorable. He will love it.

Manuela said...

Hallo Steffi,

das Top für dein Mann sieht super aus. Tolle Farben und Stoffe.
Ich mag das warme Wetter ebenfalls nicht und suche mir auch immer ein kühlen Plätzchen zum Sticken und Nähen.

Liebe Grüße
Manuela

Karen said...

I love the scrappy trip, even in the wrong order and the flowers are beautiful!

My Sister Made Me Do It.... said...

For the life of me I couldn't figure out your "oops" but thought it must be the paisley squares had to be all on one side of the yellow squares? Well anyway.....I just finished a table top flimsy with more than one "oops"....lol......you hexie flower project will be lovely, as is the PS project!

Quilting Chemist (Danette) said...

You work well in the hot weather. Beautiful quilt and your garden is gorgeous!