Wednesday, July 17, 2013

Scrappy Trips WIP

My scrappy trips are growing. So far I made ten blocks and some border pieces. I'm really happy with the look and can't wait to see the finished top. 
This week I cannot sew so much. We are invited to a wedding on Friday, and I have no hubby-free sewing time at the weekend, but next week is a late shift week and I hope to get the blocks done during the next week and maybe can start sewing them togehter then. I'm always very productive during late shift weeks, although on the other hand I like the morning shift, too, because I can spend the evenings with my sweetie then. 
This scrappy trips block is so much fun and so easy to sew, it's pure genius! What is better than making a quilt with lots of small squares without cutting and sewing only one single square? 
I'm off to the sewing room now and try to finish another block or two before Michael comes home.
Linking up with WIP Wednesday at Freshly Pieced again!


Mein Scrappy Trips WIP wächst! Bisher habe ich schon 10 Blocks und einige Randstücke gemacht und bin echt happy mit dem Ergebnis.
Diese Woche schaffe ich nicht so viel. Wir sind am Freitag zu einer Hochzeit eingeladen und am Wochenende habe ich keine Männer-freie Zeit zum heimlichen Nähen. Nächste Woche ist dann aber wieder Spätschicht und ich hoffe, dann die restlichen Blocks zu schaffen und vielleicht schon mit dem Zusammennähen anzufangen. Während der Spätschicht bin ich immer sehr produktiv, wobei ich auf der anderen Seite auch die Frühschicht mag, weil ich dann die Abende mit meinem Schatz verbringen kann.
Diese Scrappy Trips Blocks lassen sich so supergut nähen und machen so viel Spaß! Man näht ein Top aus lauter kleinen Quadraten, ohne ein einziges kleines Quadrat schneiden und nähen zu müssen. Gehts noch besser? :-)
So, schnell zurück ins Nähzimmer und noch ein oder zwei Blocks nähen, bevor mein Schatz nach Hause kommt.
Ich mache mal wieder beim WIP Wednesday von Freshly Pieced mit. Schaut mal dort vorbei, da gibt es immer massenhaft interessante Projekte!

8 comments:

Manuela said...

Hallo Steffi,

deine Scrappy Blöcke sehen wunderschön aus.
Das wird ein ganz toller Quilt.

Liebe Grüße
Manuela

Barbara said...

Du hast schon sehr schöne Blöcke genäht. Mach weiter so. :)))))

Julia said...

I too am making a "Scrappy Trips" quilt top. Your is very organized and nice. I like it. Thanks for sharing.

GittaS said...

Sehr schöne Blöcke hast du genäht.
Noch viel Spaß beim weiternähen.
LG
Gitta

wombatquilts.com said...

Your scrappy trip is coming along fabulously.

ratama said...

Dein Trip sieht so super aus! Mich juckt es ja auch in den Fingern, einen zu machen!

Vicki said...

I am loving that layout!

onlinephduk said...

Wow, the design and pattern of your quilt is simply adorable! I love it! I wonder what inspired you on doing this. Coz’ you know one cannot create something beautiful and perfect is you don’t have the reason to it, right? Well, whoever and whatever that might be, just keep it up!


Split-Site PhD by Suzanne Perez