Tuesday, July 9, 2013

Changing Plans

I want to make a quilt for my husband (birthday in September) and first I thought I would make a Scrap Vomit Quilt. But now I changed my mind and think I will do a Scrappy Trips around the world.
Mostly because I think this one will come together a bit more quickly. To keep it a secret I have to do it all while he is at work and so my time is limited.
Today I played with my Electric Quilt and decided on this layout and color scheme:
Well, sort of. The fabrics in EQ are a bit blah, so this is a rough sketch. But the plan is to use a bright color in the diagonal row and a lot of different blues and aquas in the rest of the block. Not sure about the yellow inner border yet, but we'll see later. 
The pieced outer border is a good place to use up the leftovers, I think.

Ich möchte ja gerne einen Quilt für meinen Mann machen, der im September Geburtstag hat. Zuerst dachte ich an einen Scrap Vomit, aber mittlerweile habe ich mich umentschieden und tendiere jetzt zu einem Scrappy Trips around the World. Hauptsächlich weil ich denke, daß der etwas schneller zu nähen ist. Und da der Quilt wirklich eine Überraschung werden soll, habe ich ja nur begrenzte Zeit, währen mein Schatz auf der Arbeit ist.
Heute habe ich mal etwas mit Electric Quilt gespielt und habe mich nun für diese Variante entschieden. Naja, so in etwa jedenfalls. Die Stoffe, die in EQ gespeichert sind, sind etwas langweilig.
Mein Plan ist es, in die Diagonale jeweils einen kräftigen, bunten Stoff zu setzten und den Rest des Blockes mit verschiedenen Blau- und Aquatönen zu füllen.
Wegen der gelben inneren Borte bin ich mir noch nicht sicher, aber das kann ich ja später noch entscheiden.
Und in der äußeren Borte kann man prima die Reststücke verwerten.

2 comments:

Rachaeldaisy said...

Scrappy Trip blocks are fun to make! I like your layout idea. I look forward to seeing what fabrics you chose.

ohiomom said...

I like the scrappy look, but maybe a green border inside? I just like green better, I guess. lol Just a suggestion :) I'm sure your husband will love it.