Thursday, May 16, 2013

a very special Quilt from Traceyjay Quilts

Look at this beautiful quilt:
Scrappy Sprouts

 Tracey from Traceyjay Quilts made it for her friend Chelsea. Please hop over to her blog and read the story of Chelsea and the quilt. 
Not only is the story very touching and the quilt very beautiful, it also is special to me because I made a little part of it. A few months ago Tracey asked for the sprout blocks on her blog, and many quilters from all around the world participated.

Here are my two:

Isn't it a nice pattern? One day I think I will make such a quilt for myself. It's wonderful for using up scraps.
I am sure that Chelsea will love Traceys quilt, and I wish her the very best!!!

Schaut mal, ist der Quilt nicht toll? Tracey von Traceyjay Quilts hat ihn für ihre Freundin Chelsea gemacht.
Auf ihrem Blog könnt Ihr die Geschichte von Chelseas Krankheit und dem Quilt lesen. Ich finde die Idee, die hinter dem Quilt steht, großartig, und außerdem gefällt er mir auch ausgeprochen gut. Ich wünsche Chelsea von Herzen alles Gute und freue mich, daß ich an dem Quilt ein kleines Bißchen teilhaben konnte. Ich habe nämlich auch 2 Blocks dafür genäht, als Tracey vor ein paar Monaten auf ihrem Blog darum gebeten hat.
Das Muster gefällt mir so gut, daß ich mir vorstellen kann, irgendwann für mich auch einen solchen Quilt zu nähen. Perfekt um Scraps aufzubrauchen!

2 comments:

Grit said...

Das ist wirklich ein toller Quilt und eine super Aktion.
Liebe Grüße Grit

Gingersnaps Quilts said...

Beautiful!