Saturday, May 15, 2010

Dortmund 2

A few more pics! This one with the theme "Picture Postcards from Brazil" I liked a lot.
And wow, I really found a few VERY nice antique quilts from the 1930s!!!

Oh, I LOVED this Grandma´s Flower Garden top. It was so hard not to stuff it into my bag an run away! :-) So cute fabrics (many of them fussy cut) and in such a good condition. It would be a dream to own such a heirloom.
And this is what I came home with. I was a VERY good girl and bought only three pieces of fabric, a nice ribbon and some tiny buttons for my dolls.

Noch ein paar Bilder. Den Quilt zum Thema "Postkarten aus Brasilien" fand ich klasse mit den einzelnen toll gearbeiteten Bildern.
Und wow, ich als 30er Fan habe tatsächlich ein paar echte Schätzchen aus den 30ern gefunden!
Das Flower Garden Top hätte ich am liebsten in meine Tasche gestopft und dann nix wie weg...:-) Ein echtes Traumstück mit soo vielen tollen Stoffen aus der Ära und in einer echt guten Verfassung für sein Alter.
Ich war GANZ brav und habe nur 3 Stoffe mit nach Hause gebracht, sowie eine hübsche Borte und winzige Knöpfe für meine Puppen.

2 comments:

wishes, true and kind said...

Wow! I just love those wagon wheel quilts!

Jackie said...

Wow, Steffi, I have missed quite a few posts. You have been busy. I love the quilts from Dortmund. They are fabulous.