Sunday, March 7, 2010

Basting, Basting

Ich hefte...
Der Tisch, auf dem ich das mache, steht sonst in einer Nische unter einer Dachschräge, und für´s Heften hole ich ihn jedesmal heraus und stelle ihn mitten ins Zimmer. Praktisch für´s Heften, weniger praktisch für alles andere, weil man sich jedesmal am Tisch vorbei quetschen muß, um durch das Zimmer zu gehen.
Ich will den Tisch bald wieder in seiner Nische verschwinden lassen, und deshalb muß ich jetzt schnell noch 2 Tops heften, die ich dann mit der Maschine quilten will...mit meinem neuen Walking Foot...drückt mal die Daumen, daß das klappt!
Naja, jedenfalls sind meine Webekanten-Sterne inzwischen gewachsen und liegen bereit, morgen geheftet zu werden. Von dem blauen Hintergrundstoff mit den Blümchen hatte ich 1 yard in meinem Stash, und das hat auch grade gereicht. :-)

I´m basting...
My basting table normally is standing in a little space under the attic. I take it out only for basting, and then it is standing in the middle of my sewing room. Very handy for basting, but not for everything else, because I have very little space around the table.
So I want to put it back soon and quickly baste two tops before. I want to quilt them by machine with my brand new walking foot. Keep your fingers crossed for me! I´m not a machine quilting pro...

So here you can see my Selvage Stars, ready for basting tomorrow.
I had one yard of the blue background fabric with the flowers (Moda Playtime) in my stash, and that was just enough. :-)
Und das hier habe ich noch gar nicht gezeigt. Ein FlicFlac, den ich vor einiger Zeit genäht habe. Der ist jetzt auch endlich dran. Er ist für´s Schlafzimmer gedacht, für die Wand am Kopfende des Bettes, wo er sich hoffentlich gut machen wird. Die Wand ist blaßlila gestrichen.
Entstehungsfotos von diesem Top zeige ich auch demnächst noch, versprochen!

I have not shown this one before. A flicflac that I made some time ago for our bedroom, for the wall behind the head of the bed. The wall is a pale purple and I hope it will look good with the quilt.
I will soon show you some work-in-progress pictures of this top, I promise!

6 comments:

Dianne said...

wow both of these are gorgeous! I can't wait to see the whole selvage star quilt put together!

Di's Quilting and Craft said...

Your selvage star quilt is amazing. Love the other one too.

wishes, true and kind said...

Those selvage stars are SO IMPRESSIVE!

RETRO-fabulous said...

YES! Another 30s fanatic! I was so excited to see your comment on my blog. Thanks so much for stopping by. Your work is exquisite!

Selvage Quilter said...

That is such a beautiful selvage star quilt! I love it. Great job. Is it okay if I feature it on the Selvage Blog on April 6?
Thanks for writing in English. :)

Christine said...

Habe deinen blog ueber Selvage quilter gefunden und finde deinen Selvage Quilt einfach klasse. Habe leide nicht so viele selvages.

cheers
Christine